AyurVéda a hétköznapokban

Az indiai ayurvédikus orvoslás - amely tulajdonképpen inkább egészségmegőrzés - hétköznapi, nálunk is alkalmazható módszereiről.

Linkblog

Tovább a személyesség útján

2009.11.04. 01:42 - hanaura

Címkék: személyesség

Ahogy azt egy korábbi bejegyzésemben említettem (ayurveda.blog.hu/2009/10/20/a_szemelyessek_mikentje ) az első dolog az ayurvédában pontosan megállapítani, hogy mi is a helyzet. Ismerni saját magunkat, mondjuk úgy: ideálisan működő állapotban, felmérni az ehhez képest történt eltérést, ismerni a külvilágot, és e szerint fellépni.

Arra gondoltam, hogy kicsit később az egyes tesstípusokhoz fogok képeket keresni, hogy még egyértelműbb legyen a dolog, mert ugyan klasszikusan pulzus alapján lövik be a páciens testtípusát az ayurvédikus orvosok, már ránézésre elég sok dolog kiderül. Annyi, amennyivel otthon rendben tarthatjuk magunkat, nos annyi biztosan.

Az ayurvéda azt mondja, hogy ha valaki megfelelő tudatállapotban van, akkor egyszerűen érzi, sőt nem is "csak" érzi: tudja, hogy mi kell a szervezetének. Ezt mndig megemlítem amikor erről kérdeznek. Figyeld magadat! Olyan sok dolgot meg lehet fejteni mindenféle tudás és óriási hókuszpókusz nélkül, csak figyeld önmagad! Én nem tudom elképzelni, hogy az aki így tesz, nem tudja megállapítani, legalább egy idő után hogy van ami egész egyszerűen nem tesz jót.

Sok dolgot hallani, olvasni az egészségről, és általában ha belemegy az ember, akkor a sokféle tudás fórum irtózatos ellentmondásai csak arra inspirálják az addig talán lelkes keresőt, hogy hagyja az egészet a francba, úgyis mindenki mást mond.

Elárulok egy nem túl nagy titkot: ez az ayurvédán belül sincs másképp.

Én nem fogom magamt másokhoz hasonlítani, sok ayurvédával foglalkozó oldal van angolul, jó néhány magyarul is, egymásnak módszeresen ellentmondva, én ebben a csatározásban nem akarok részt veni, engem az érdekel, hogy mi az ami működik, és hogy működik. Ennyi. Ezen felül felesleges belemenni. Később ha úgy alakul, és az oldal nézettsége indokolja, én lelkes vagyok egyfajta rovatként egy "kérdezz-felelek" részt fenntartani. Szigorúan a magam véleményével, lásd fentebb.

Bármilyen hozzászólást, kommentárt, levelet, kérdést szívesen fogadok, egy dolog kivételével, ami pedig úgy kezdődik, hogy: "De a ..... oldalon azt olvastam, hogy...." Na ez az egy nem érdekel!:)

Ezen kívül bármi.

 

Na jó, szinte!:)))

A bejegyzés trackback címe:

https://ayurveda.blog.hu/api/trackback/id/tr431497520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása